Jag steker

Hej alla måndagsbarn,

Nu skriver jag igen! Jag har haft lite dålig inspiration och mycket botankar i huvudet - that´s why.

Det har inte hänt så mycket i mitt liv förutom en massa visningar, jobb och kvällsmys. I helgen spårade vi ur med en utekväll till klockan 5 på morgonen, men annars har det varit lugna gatan. Sedan sist har jag inte tagit ett enda nässprays-sprut, blivit beroende av att tvätta händerna pga svininfluensan och ångrat mig att jag klippte bort mitt långa, fina (okej, långt i alla fall) hår. Just det, i lördags var vi på Sturebadet på fot-, hand- och kroppsmassage + kurbad. Mycket bättre än förväntat, jag kände mig som en ny människa efteråt. Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk innan, för sist när jag var på ansiktsbehandling tyckte jag bara att det var irriterande att de höll på och trycka och ha sig i mitt ansikte.

Vi har varit så dåliga på att laga mat på sistone. Antingen har vi köpt hem, eller så har vi ätit ute. I dag slog vi på stort och lagade hemmarullade köttbullar och egenmosad potatismos med brunsås och inlagd gurka. Efter att ha mumsat i mig på tok för mycket så insåg jag; det finns ingenting godare än hederlig, hemlagad husmanskost med mjölk till.

M rullade köttbullarna och spårade med storleken och här står jag och steker (jag steker, jag steker, jag steker):




Till helgen ska vi kolla på hus igen, bland annat dessa:
Hus 1
Hus 2


Vad tycker ni? Frippe tyckte att det första var det fulaste hon sett, det verkar som om hon inte riktigt föds med möjligheten att se potential?! Eller vad tycker ni? :) Tänk vita väggar, nytt kök och öppen planlösning mellan kök, vardagsrum och matsal. Det andra är såklart i bättre skick, men jag tror att det andra kan bli coolt. Kolla källaren tex och tänk att krypa upp i en mysig soffa framför brasan och ta ett glas vin.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja,nog har ni haft fullt upp i helgen alltid,ute till 5,jag tror jag ramlar baklänges,22 var väl rekordet i Mexico:)

Svårt med husen,klart att 2:a ser bättre ut,men med lite styling på det första så,hm,svårt!

Fixade du brunsåsen förresten? Nä,nu ska jag snart rusa till jobber.Kramar M

2009-08-31 @ 20:32:28
Postat av: Malla

Alltså Elle, jag har värsta tipset. Köp hus 1 så köper jag hus 2. Iäm in fucking looooove. Satan i marängen vad fint det var! Vart ligger det? Kostar sig lite?

Hus 1 är kanske som Frida säger något av det fulaste jag sett, men OJ vilken potential det har. Tar man bort någon vägg och gör det lite mer öppet, lite målarfärg, schyysta möbler så kommer det bli tipp topp. Kör till vettja!

2009-08-31 @ 21:03:12
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Malla

Alltså Elle, jag har värsta tipset. Köp hus 1 så köper jag hus 2. Iäm in fucking looooove. Satan i marängen vad fint det var! Vart ligger det? Kostar sig lite?

Hus 1 är kanske som Frida säger något av det fulaste jag sett, men OJ vilken potential det har. Tar man bort någon vägg och gör det lite mer öppet, lite målarfärg, schyysta möbler så kommer det bli tipp topp. Kör till vettja!

2009-08-31 @ 21:04:30
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Elle

Svar:



mamma - jag vet, jag spårade ur, men då var jag förstörd i två dagar också :)



malla - I KNOW!!!!!! Båda är fina på sitt sätt och jag är glad att någon annan ser potentialen:) Det ligger i Helenelund - HUR ÄR DET?

2009-08-31 @ 21:07:31
Postat av: Frippe

Tjena moset!

Nu tycker jag du är orättvis... jag kan ju inte rå för att ni alla tycker att grönt är skönt. mohahaha.

Klart jag kan se potential men det kommer ju att ta er minst hundra år att fixa allt och innan dess kommer ni hunnit flytta 10 ggr om.

Förresten, i Mellansel såldes precis en villa för typ 40 000, flytta dit, så kan ni ju köpa upp hela byn och döpa den till MEbyn.

Tack för hjälen idag sis - du är bäst (ingen protest, haha fy fan va nördigt).

2009-08-31 @ 21:32:19
Postat av: Gamfastra Kicki

MEbyn i all ära ( tror inte Frippe vill bo där i allafall)men nog tror jag då heller på ett uppfixat hus 1. Jag vill ha någonstans att bo när vi åker till Stockholm. Det lär väl ändå vara priset som avgör. Tänk bara på att inte ha för bråttom det kan ju komma flera alt.

2009-08-31 @ 21:48:47
Postat av: Malla

Helenelund är bra, nära edsviken (ja det är vatten)som är asfint. Det är verkligen asfina hus! Jag är helt kär i det andra. Helt sjukt fin trapp, fina golv och kök och utsidan ja allt. Synd bara på priset. No Bosse fil för mig... buhuuuu.

2009-08-31 @ 21:51:46
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0