Kära måndag

Ibland undrar jag om måndagar per automatik innebär pms, depression och allmänt hat till omgivningen.

Dagen började med att jag inte hittade någonting att ha på mig och fastän jag testat ca 5 outfits så blev jag inte nöjd med resultatet (M kommer att bli galen när han ser den sedvanliga klädhögen på soffan). Klockan hade blivit för mycket och jag sprang ut ur lägenheten och mötte en sur granne som inte sa hej. Jag förbannade mig över lägenhetsboende generellt och tackade gud för att vi snart ska flytta från de där skitgrannarna. Jag stapplade fram på vägen till tunnelbanan och undrade varför jag inte tog ett par skönare skor, kom fram och gav fram min remsa till gubben i luckan. Han stämplade och sa  " - du är lika vacker som vanligt". Jag tittade förvånat upp och sa tack. Han anade nog inte hur glad jag blev, sådana ord kan verkligen göra ens dag. Eller stund.

Väl inne i stan fick jag desperat begär efter en latte, så jag går upp vid Kungsgatan. Jag börjar nästan gråta när jag kom på att jag glömt att föra över pengar till kortkontot, men bubblar av lycka när jag knövlar upp en femtiolapp från väskan. Jag svänger in mot cafét där jag brukar köpa kaffe som visar sig ha stängt igen! Jag springer över vägen för att gå till ett annat café, som jag inte ens gillar. Jag slipper rödljusen eftersom det är övergångsställe just där, yes, men så plötsligt; kommer det 2390129 cyklister som inte stannar (om de nu ska köra som bilar mitt i vägen så är det väl samma jävla regler?) och jag står och väntar irriterat. Väl över är det 2000 meter lång kö på cafét. Jag kollar på klockan och inser att jag inte kan vara mycket senare än vad jag redan är, och springer vidare.

Nu sitter jag här, småbitter men ändå glad när Emma kommer in och säger att hon hatar alla människor, likt som jag. Jag sitter och smuttar på mitt kaffe, snusar och äter mintpastiller. Måndagar är verkligen en bergodalbana.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha,ha,"ränderna går aldrig ur". Det var väl inte bara en morgon du missade skolbussen pg.a. klädbyten,kom ihåg det är bara du som bryr dej...... Men oavsett måndag eller inte så är du en av dom vackraste jag vet! Puss

2009-08-17 @ 12:04:04
Postat av: "M"

Håller med E´s Mamma.....oavsett dag så är du vackrast av dem alla. Idag på morgonen var du så trött att jag bestämde mig för att överaska dig lite ikväll....blev tidigt hem från jobbet idag! Puss mi Love!!

2009-08-17 @ 18:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0