Mitt stöd till Rosa bandet

Jag och Hanna tog en sväng på stan idag för att köpa hårfärg. Det visade sig att det var en auktion med Rickard Olsson, av Rosa Tavlor gjorda av kända personer med lokal anknytning till Örnsköldsvik.  Främst hockeyspelare såklart men även lite andra. Precis när vi kom dit gick en tavla målad av Takida för 600 kr. Tavlorna som var målade av vissa hockeyspelare hade tidigare gått för flera tusen. När vi stod där och tittade tog dom fram en tavla målad av Vincent Pontare (ni vet Roger Pontares son som sjunger bla låten Sweet miss blue). Ingen la något bud. Pinsamt eftersom den faktiskt till skilland från många andra var väldigt fin. Jag fick ett infall och sa 200 kr - och jag vann på det budet!

Ingen aning om var jag ska ha den - men nu har jag gjort dagens goda gärning.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha,ha,gulligt! Kanske den passar i ditt sovrum???

Kramar M.

2009-10-03 @ 16:22:28
Postat av: Malla

Den var ju jättefin!!! Tur att du ställde upp och köpte den för vincents skull. =)

2009-10-04 @ 11:43:41
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Kix

En investering för framtiden kanske. Den kan ju bli väldigt värdefull i framtiden. Den är ju rätt gullig

Passar kanske tillsammans med din systers fanstastiskt fina tavla? Hade hoppats att man skulle få ett verk - hoppas än KRAM

2009-10-04 @ 18:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0