Sjuk och skön

Det har varit en mysig dag hemma ifrån jobbet, trots att jag varit småfebrig och snurrig. Det har varit så himla fint väder och när jag gick och handlade kvittrade fåglarna som om det var värsta högsommarn. Jag kände mig verkligen lycklig när jag gick omkring där på gatorna. Det är så konstigt och ovanligt att vara hemma på en vardag och det är så mysigt att gå omkring och bara möta en massa söta pensionärer och föräldralediga mammor eller pappor med deras barnvagnar.

Hur som helst, jag lagade mat som är en av mina favoriter men som jag aldrig gjort själv. Jag bökade och stökade och när M kom hem satte vi oss till bords som det så fint heter. M brukar verkligen alltid tycka att det jag lagar är gott och jag har aldrig någonsin hört honom säga att någon ens är lite äckligt, förutom detta... Det är så konstigt hur man kan tycka att något är så gott själv medans någon annan, i detta fall M, håller på att bokstavligen KRÄKAS, wi wi wi :( Han var ärlig i alla fall, mest för att han helt enkelt inte KUNDE äta upp utan att det skulle komma upp igen.

Det finns vissa saker som jag verkligen hatar, bland annat otrevliga människor, MEN i dag upplevde jag en sak som jag till och med tycker är värre och något som får det att krypa i hela kroppen på mig. Nämligen detta:

NÄR EN TVÄTTMASKIN ( i detta fall den i vår förenings tvättstuga) ÄNTLIGEN STÅR PÅ 00:00 minuter kvar OCH MAN STÅR OCH VÄNTAR, SÅ BÖRJAR DEN LIKT FÖRBANNAT SNURRA DEN ETT VARV TILL.. MAN VÄNTAR PÅ ATT DEN SKA KLICKA TILL OCH GÅ OCH ÖPPNA MEN SEN SÅ... SNURRAR DEN EN GÅNG TILL OCH EN GÅNG TILL OCH EN GÅNG TILL OCH EN GÅNG TILL I 20 MINUTER!!! Det är bland det mest irriterande saken jag vet i hela världen.

Nu ska jag gå och hämta tvätten..... Hörs sen!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nämen nu blir jag nyfiken,vad var det du lagade som var så äckligt? Kram&Krya på dej:)

2009-09-10 @ 19:10:16
Postat av: Kix

Ja det undrar jag också va var det för käk du lagade?

2009-09-10 @ 20:02:24
Postat av: Malla

Vad lagade du för mat??? Måste berätta!!! Bruna bönor? Kamser? Blodpudding?

2009-09-10 @ 22:51:57
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Elle

Svar:



Jag lagade nudelwok med sweet chili-sås :(:(:( 1) han gillar inte nudlar 2) han gillar inte frysta grönsaker 3) han gillar inte sweet chili-sås. med tanke på att de är de enda sakerna i världen han inte gillar så var det rätt dålig mix :(

2009-09-11 @ 09:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0