Helgens aktiviteter

I helgen kommer min kära pappa hit och hälsar på! Fastän han säger att "jag vill bara komma och se hur ni har det, ni behöver inte göra några planer" så får man ju såklart lite småpanik över vad man ska hitta på. Man vill ju inte att ens gäst bara ska få sitta i soffan och glo på TV hela helgen, så därför har jag/vi gjort lite av en plan. Jag vet inte om det har med graviditeten att göra, men jag har blivit lite av en kontrollfreak.

Jag tänkte nu, att berörda personer på denna bloggen måste acceptera detta schema. Ja, även du (främst du) daddy.

Fredag - Pappa ankommer på kvällen. Det vankas göttigt kött och egenfriterade pommes (vinnande koncept från när mamma och Hanna var här). Öl och trevligt sällskap ingår. Senare är det TV-tittande, skitsnack och laddning inför morgondagen.

Lördag - Vi vaknar och äter en stor frukost och så småningom, framåt 10:30-tiden, hämtar vi upp Frida och Scott hemma hos Scott. Frida vill åka till Elgiganten i Barkarby och kolla på mobiltelefoner, så vi följs åt dit och äter troligen även lunch där. På vägen dit bjuds det på lite sightseeing med guide (jag). Nu är det lite brådis, för nu ska det nämligen tippas trav. Det finns chans till stora miljoner och sändningen börjar klockan 14 på 4:an. Samtliga deltagare måste tippa, för det är även en intern tävling; flest rätt är bäst.
Vi samlas alla i vår lägenhet där det dukas fram öl, vin, fördrinkar och snacks. Nu är det trav som gäller! V75 går av stapeln och vi vinner en massa pengar. Klockan börjar närma sig kväll och eftersom vi har bokat bord till 18:30 bör vi nu svida om till något lite fräschare. Sagt och gjort, stiliga som vi är sätter vi oss i bilen (I´m the driver) och kör till restaurang Kungsholmen som ligger, ja, på Kungsholmen. Där vankas det fantastisk mat och bättre än bra sällskap.

Ögonlocken börjar bli tunga men det finns inte tid för sömn ännu. Vi hinner precis hem till sista filmen av Stieg Larsson, som visas tillsammans med Whiskeyservering på sidan om.

Söndag - Stor frukost serveras. Mitt på dagen är det visning av ett jättefint hus som jag och M har velat kolla på, fastän det inte riktigt är aktuellt att flytta, men ändå. Om detta godkännes följs vi dit och betraktar tillsammans med kritiska ögon.

OK?

Kommentarer
Postat av: Malla

Oj Oj, ambitiöst schema... Snyggt jobbat. Ställe rmig dock frågande till om det verkligen serveras lunch på Elgiganten i Barkaby. Tror man köpa 10-pack twix och loka, men det är nog allt... =)Min pappa kommer också ner i helgen, men jag har inte ens tänkt så långt. Just nu lever jag bara tills imorgon 8.30 då min tenta börjar. Not stek.

Kram

2010-04-22 @ 20:19:40
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Frippe

OK! Good work elli - kommer bli hur bra som helst.

2010-04-22 @ 20:21:37
Postat av: Mors`n

Det verkar ju bli en kanonhelg,allt planerat in i minsta detalj;)

En sak är jag dock orolig för:att pappa tycker att det blir dåligt med nån shopping.....;)

2010-04-22 @ 20:22:37
Postat av: Elin

Haha, menade ju inte att vi skulle äta lunch PÅ elgiganten toka, bara i stekiga barkarby ;) HOPPAS TENTAN GÅR BRA, as we speak, typ!

2010-04-23 @ 09:19:59
Postat av: Emma

Nu har jag en tävling på min blogg där DU kan vinna ett armband från cocoo.se & jag skulle bli jätteglad om du vill vara med och tävla.



Lycka till! :)

2010-04-23 @ 09:42:37
URL: http://absolutelyemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0