Det blev bullar också...

Brödet ska ju vara inne 3 timmar (!!!) i ugnen, så därimellan hann jag bli sugen på att baka kanelsnäckor också. Har alltid bakat vanliga kanelbullar när jag bakat bullar, men nu slog jag på stort och gjorde kringlor eller vad det heter :) Jag gjorde till och med en liten egenblandad fyllning och improviserade lite med degen, spårade totalt med andra ord. Tyckte dom blev fina dock (OCH SJUKT GODA), jag kanske blir en riktig bullmamma ändå. M hjälpte snällt till och läste upp recepten och jag matade ner ingredienserna i köksmaskinen. Han vet hur labil jag är och hur snabbt det kan gå från skratt till gråt om bara något litet skulle gå fel :) Han är så söt.

Här kommer lite bildbevis. Smarrigt va? Ni är samtliga välkomna på fika any time!


Göttigt bröd




och ännu göttigare bullar!



Puss Elle

Kommentarer
Postat av: Hanna

ÅÅÅh, ge mig ge mig ge mig några bullar. Ser sjukt goda ut! Du måste sälja dem när vi startat upp vårt café Råsa :)

2010-02-21 @ 20:41:25
URL: http://mentroru.blogg.se/
Postat av: Mors`n

Oj,va göttigt det ser ut.....kanske jag måste ställa till med bak imorn!?Synd att det är en bit att åka,annars skulle vi "dykt upp" ikväll;)

Kramar

2010-02-21 @ 21:03:52
Postat av: Emelie

Såg jättegott ut. Och vad fin du var i klänningen och magen Elin! :)

2010-02-21 @ 21:15:40
Postat av: Frippe

Spara några till helgen. Ser så galet smarrigt ut, det vattnas i munnen på mig. Smarr, smarr, smarr - jag sa smarr, smarr, smarr. Jag sa - SMARR!

2010-02-21 @ 22:22:16
Postat av: Mors`n

"Smarr"-Frida;)

2010-02-21 @ 22:30:01
Postat av: Frippe

E, bilden avslöjar ditt beroende.... nässpray till och med när du bakar? :D

2010-02-22 @ 07:49:56
Postat av: Malla

ser galet göttigt ut. Finns det några kvar? Vad är det för superbröd föresten? 3 timmar i ugnen????

2010-02-22 @ 08:44:02
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Emma

ÅH vad göttigt det ser ut!! Om jag överlever denna kyliga dag så dyker jag upp när som för att spåra på dina bullar!

2010-02-22 @ 09:03:49
Postat av: Elle

Sjukt störigt att man inte kan svara på inlägg nu när jag får så många göttiga kommentarer for once.



Frippe - jag är faktiskt förkyld, okéj?!

Malla - ett par kvar :) det är kavring. jättelätt att göra men som sagt sjukt länge i ugnen.

Emelie - Tack så mycket! :)

2010-02-22 @ 09:09:29
Postat av: Kix

Impad impad!!

2010-02-22 @ 19:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0