Det här med babykläder...

ÅÅÅÅ, det är så svårt, man kan ju verkligen inte gå in i en butik och kolla på bebiskläder utan att köpa, det är ju fysiskt och psykiskt OMÖJLIGT! Allt är så sött så jag dör. Jag har ju faktiskt hållt mig ganska bra so far och bara köpt typ 2 plagg, men i dag på lunchen spårade jag med ytterligare 3. Tur att de inte var dyra i alla fall. Visar bilder sen!

En fråga till alla er experter: hur mycket bör man egentligen köpa innan knotten pluppar ut? Har googlat lite och vissa säger att man måste byta bodys flera gånger per dag och att det är lika bra att börja köpa, medan vissa tycker man är galen om man köper något alls innan födseln. Samma sak med sizen, tänk om man bara köper en massa strl. 50 och sen kommer en jättebaby ut.

Sorry alla icke baby-lovers, förstår att detta inte är av högsta intresse :)

Puss E

Kommentarer
Postat av: mormor;)

Förstår att de är svårt att inte shoppa,men tänk på att plutten växer otroligt fort,kan inte fatta om man behöver byta kläder flera ggr. om dan??Och tänk på alla presenter som droppar in eftersom....Kramar

2010-02-23 @ 16:37:02
Postat av: Malla

Det är svårt det där... att hålla sig alltså... Och hur mycket man borde köpa på sig? ja, jag kan bara säga hur vi gjorde, vet inte om det är rätt eller fel, men det funkade för oss i alla fall. Vi köpte en del grejer, spårade inte ur, men hade ett par uppsättningar i alla fall. Man får verkligen HUR mycket grejer som helst i början så man behöver inte vara utan, vi hann knappt använda allt vi fick. Får man en spybäbis är det nog en annan femma, men ni bor ju inte i skogen så om inte du vill ut och shoppa kan säkert Markan jogga ner på HM och köpa några plagg, eller vad tror du? Jag köpte inte ens en amningsbh innan hon föddes, utan det gick jag ner och gjorde några dagar efter att vi kommit hem och det gick det med. =) Fråga på bara om det är nåt mer du funderar på.=) I am google. Mohaha.

2010-02-23 @ 19:13:30
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: Elle

Mamma - jag försöker hålla mig, men jag vet ju vem jag ärvt shoppingberoendet av, så du kan inte säga så mycket ;)



Malla - tack för infon :) Känner att jag kommer att fråga en hel del! Jag vet, det blir nog väldigt mycket mer hysteriskt än vad det behöver vara, vi bor ju som sagt inte ute i skogen utan resurser att shoppa :) Kram!

2010-02-23 @ 21:57:45
Postat av: Frippe

Jag kanske inte kan hjälpa till med så mycket mamma-råd. Men jag kommer hjälpa till med att shoppa :D

2010-02-24 @ 07:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0