Är jag en tant nu?

Jag sov hos mina föräldrar i natt och skulle därför ta bussen tillsammans med min lillasyster till Övik i morse. När det var dags att ge sig av var det - 29 (!!!) utomhus. Eftersom jag visste att vi skulle gå till bussen (ok, inte så långt men ändå) och säkert få stå och vänta ett tag, tog jag ett, enligt mig - just då, väldigt smart beslut. Jag tog nämligen på mig täckbyxor utanpå mina jeans. Jag hade dessutom en tjock jacka, varma skor (kan ju byta på jobbet), mössa och vantar. Jag blev förbannad när jag såg vad min lillasyster hade på sig - leggings (!!!) högklackade stövlar och såklart ingen mössa. Va fan! Jag försökte förklara att hon skulle frysa ihjäl men fick inget gehör alls.

Jag frös inte ihjäl (det gjorde ju inte min lilla syster heller, men det var nog nära) och jag kände mig väldigt duktig när jag anlände till jobbet - ända tills jag pratade med Elle i telefon... hon undrade nämligen vad som hade hänt med mig. När förvandlades jag till en tant?!

Jag inser nu att det här var första gången i mitt vuxna liv som jag tagit på mig täckbyxor påväg till jobbet/skolan. I vanliga fall brukar jag vara precis som min lillasyster tycka att det är viktigare att se snygg ut än att vara varm. En mössa brukar jag väl kunna ha, men täckbyxor och varma skor som inte är snygga - NO way. 

Jag undrar nu, vad har hänt och framför allt NÄR hände detta?



                Frippe?

Kommentarer
Postat av: Mors`n

Svaret är enkelt kära Frida:Du har nämligen blivit vuxen-struntar lite grann i hur man ser ut när det är -30gr,huvudsaken att man inte fryser arslet av sej,nån tant är du då rakt inte:)

2010-01-07 @ 13:44:05
Postat av: Mors`n

Vill även tillägga att självförtroendet är ganska stabilt:)

2010-01-07 @ 14:33:08
Postat av: Hanna

Haha, Elin är grymme, kom ihåg utseendet också:P mohaha.. Och nej jag höll inte på att frysa ihjäl, jag klarade mig så bra så, och var "snygg" på samma gång. HAHA! :p

2010-01-07 @ 15:50:40
URL: http://mentroru.blogg.se/
Postat av: Frippe

Haha - säkert Hanna! Vem var tvungen att ta av sig skorna och sätta vantarna på fötterna när vi satt på bussen? ;) mohahahaha

2010-01-07 @ 16:19:45
Postat av: Helena

Välkommen i klubben Frippe :) Jepp, vi har blivit vuxna o är dessutom snygga trots att vi pälsar på oss ;) Är hemma från NY nu, så vi måste ta o höras någon dag... Miss ya! Puss

2010-01-07 @ 18:38:45
Postat av: hanna

haha ja men jag har inga andra skor, och du klagade på att jag hade leggings, menade att jag klarade mig utan täckisar galant : )

2010-01-07 @ 20:44:33
URL: http://mentroru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0