Mamma Elle

I söndags var det dags för Edwards första flygtur. Elle och lilla Ed skulle bege sig norrut för att hälsa på mormor, morfar och moster Hanna i Brebban. Jag bokade in mig på samma flyg för att försöka agera som något slags stöd. Inte för att jag kunde göra så mycket men Elle tyckte att det skulle vara bra om jag var med på Eddes flygpremiär.

Eftersom omständigheterna så gick allt till slut väldigt bra och Edward somnade efter ungefär 10 minuter av gallskrik och sov sedan hela vägen tills vi landade. Elin var så duktig!

Det är en väldigt speciell känsla att se sin lillasyster bli mamma, speciellt och väldigt häftigt. Det är svårt när man inte själv har barn eftersom man inte har några som helst erfaranheter av något motsvarande och det är väldigt frustrerade att inte kunna komma med goda och kloka råd. 

Jag är så imponerad av Elle, hon är en underbar mamma till lilla Edward. Det är så häftigt att se hur hon agerar och hur bra hon känner det lilla livet utan att han kan säga vad han vill. Även om han kanske inte riktigt förstår det än så kan han verkligen skratta sig lycklig som har kommit till en sån fin liten familj med Elle och Mark. Även om dom har det extremt jobbigt ibland så är dom så fina och duktiga som föräldrar.

Ikväll ska jag hem till Brebban och det ska bli så mysigt!


På Arlanda innan vi ska gå ombord på planet.


Elle försöker tala om för Edde att han ska sköta sig snyggt under flygresan. :)

Puss,
Frippe

Kommentarer
Postat av: Malla

Vad fint du skriver Frida !!! Och du har helt rätt, Elle är en fantastisk mamma till Edward!

2010-10-12 @ 11:20:16
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: elle

tack frippan!!!!!!!!!! love you. (fastän du just kom in och skrek "lögnare" i din cerisfärgade fleece,foppatofflor och brillor)

2010-10-12 @ 20:33:09
Postat av: Malla

Haha, föresten, shit vad edde är lik markan på den nedersta bilden! =)

2010-10-12 @ 22:15:44
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0