I´m back!

Jag har fått en hel del skit för att jag inte bloggat på länge, och okej, det kanske är berättigat, men här är jag! Det blir liksom så mycket att berätta när man inte bloggat på länge, så det blir värsta grejen att börja igen. Where to start? Den största händelsen är såklart att Big E har börjat dagis (!!!), i måndags var första dagen och inskolningen är nu i full gång. Det går jättebra, över förväntan, men det är jättejobbigt att inse att några andra människor ska ta hand om honom så mycket, och det dåliga samvetet börjar redan gnaga. Vad mer, han har börjat gå, långsamt, men säkert framåt. Han är så duktig, den duktigaste i hela världen. Han säger mamma, pappa, pingu, "vad gör du" och hej hej. Han är en fena på att peka, på allt han vill ha och får han det inte så får man sig en rejäl utskällning.


Påväg till dagis, första och andra dagen...

 

Vad har mer hänt.. Massor, såklart. Vi har haft en fantastisk semester, men tänk att den redan är slut. Det känns som att vi knappt hunnit vara hemma i huset något alls, och kunnat utnyttja allt som har med hus att göra, men det upphör väl inte att vara bra bara för att sommaren är slut, hoppas jag. Det är så mycket man inte hunnit med här hemma och flera kära vänner man inte hunnit umgås och kramas med på hela sommaren.

Det börjar verkligen bli höst nu och det är så mycket på gång. Edward börjar som sagt dagis, jag börjar på nytt jobb den 1:a september, Mark började sin nya tjänst nu efter semestern, vi ska börja bygga ut första veckan i september, och ja, det räcker nog.. Det ska bli intressant att se hur vardagen kommer att gå ihop men jag är så glad att jag har lyckats hitta ett jobb där jag kan jobba deltid. Jag ser verkligen fram emot att börja jobba med det här, det ska bli så roligt, men samtidigt helt obeskrivligt konstigt.

Hösten innebär nya rutiner och nya tag, blandannat ska jag bli lite mer sportig. Nya springskor är inköpta och de invigdes häromdan! Okej, det blev ingen springtur, men en snabb prommis i alla fall, alltid något. Beach 2012 here I come!

 


Fina dojer va? Härta borta härta på Intersport, ingen skräll kanske..


Vet ni vad? Jag ska blogga redan i morgon, promise. Nu ska jag vattna en skvätt, fastän mina gröna fingrar på sistone har blivit lite sådär grön/gula, liksom löven på blommorna.


Puss / E


Kommentarer
Postat av: Frida

Fina skor. Jag vill också ha! Kan du kirra ett par till mig med till samma pris tror du ;)

2011-08-10 @ 20:55:18
Postat av: elin

ska göra mitt bästa :-)

2011-08-10 @ 20:59:19
Postat av: Mormor

Ja,det var på tiden med ett inlägg,men förstår inte vem som tjatat.....;)

Räknar dagarna tills vi ses,kanske vi hinner med lite shopping och gärna "härta borta härta";)

Kramar i massor!

2011-08-10 @ 21:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0