Kladdkaka utan kladd

Alla älskar väl kladdkakor, jag med, men jag älskar mest när dom är sådär sega och göttiga. Jag vet att de flesta (typ mamma) älskar när dom nästan är rinniga av chokladsmarr men det är inte riktigt min kopp te. Kladdkakan jag gjorde till Mark igår var en riktig segis och så himla enkel. Klart den är kladdig, men lagom och mest seg och kakig liksom. Passar bra med en liten (?) bit till kaffet liksom :) Receptet kommer här!

2 ägg
3 dl socker
1 1/4 dl smält smör
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1/2 tsk vaniljsocker


Smöra och bröda form. Blanda ihop allt och in i 150 grader i ca 35 min.

♥/E

Kommentarer
Postat av: hanna

Jag trodde de bara var äldre som gillade kakiga och fasta. De ska ju bara rinna från dem, som sagt precis som mamma också älskar ;-)

2011-02-15 @ 12:25:23
URL: http://mentroru.blogg.se/
Postat av: Elle

hahahahha schysst!

2011-02-15 @ 12:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0