Latte med fnatte

Äntligen fredag! Som jag skrev tidigare åkte jag och Edde till Sollentuna Centrum idag. Var osäker på vägen och ringde till Malla som agerade live-gps, perfekt! I parkeringsgaraget gick det sådär, jag tappade kontokortet ut genom fönstret när jag skulle betala och in genom bommen och den enorma kön som bildats bakom mig fick backa en efter en, eftersom dörren inte gick och öppna pga automaten. När jag gick ut och hämtade kortet på marken glodde alla (såklart), snacka om red face.

Det finns verkligen en anledning till att man fikar med NÅGON (vuxen) när man är på café, det är inte bara trevligare utan också sjukt mycket smidigare. Det är så jäkla bökigt att hitta bord, beställa, bära brickan, kolla vagnen, hitta barnstol, värma mat, kolla Edde samtidigt, ge honom mat samtidigt som man själv fikar, trösta, böka och stöka. Ja, ja, det går ju såklart, men denna gång resulterade det i att jag doppade ner en sked med barnmat i min latte. Gött med potatis, kalkon och majs-smak....

 

Nu är det myshelg som gäller för hela slanten. Jag och M har ätit förrätt och nu badar han med lilltjoppas medan jag slappar lite. Gött. När vi är sugen på förrätt gör vi typ alltid samma. Den är så enkel, göttig och blir alltid perfa. Kommer inte på vad den heter, men ni vet, ciabatta med tomat/rödlök/vitlök/olja/vinäger/svartpeppar/salt-röra med mozarella och rucolla över. In i ugnen i en tia typ, sen är det klart! Sooo good. Till varmrätt blir det chicken och efterrätt tårta. HOHOHO.

 


Hoppas ni får en bra kväll. Berättar om dagens shopping sen (inte alls mycket, lovar).


♥/E

 

PS: vad fasen ska jag ha på mig imorgon? jag känner mig som en gammkärring som har noll koll på allt just nu.


Kommentarer
Postat av: Malla

Haha! Smidig tjej... :)

2011-02-25 @ 21:49:57
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0