DC

Nu är jag hemma på svensk mark med blandade känslor. Skönt att vara hemma helt klart. Jag har dock haft det riktigt bra och hade gärna tillbringat lite mer till i USA utan att jobba. Det ska bli riktigt roligt att träffa alla härliga människor igen i September, då ska vi till Turkiet!

För er som inte vet det förresten, så har jag blivit antaget till ett program som heter Early Global Career Programme och det är genom detta programmet som jag nu varit i Washington.

Här kommer lite bilder så att ni får se hur jag har haft det... Bilderna är ju dock inte rättvisa, ser kanske ut som att vi bara har roat oss hela tiden, 90 % av tiden har vi dock tillbringat i ett konferensrum.


Första dagen träffade jag Filip som är från Prag, har bott och jobbat i England i några år och nu precis flyttat till Sverige för att börja jobba i Övik. Väldigt trevlig prick som jag blivit väldigt bra kompis med på kort tid, vi kommer garanterat att fortsätta umgås.


Jag och Filip åkte in till DC för att turista...


Utanför Capitol Hill och Capitolium.


Utanför Supreme Court.


Supreme Court.


Supreme Court.


Washngton Monument.


Lincon Memorial.


Lincon Memorial.


Tackar...


Vita huset!


Vi avslutade dagens sightseeing men lunch och en öl på en resturang inne i DC.


Utsikten från mitt hotellrum i Arlington.


Såhär så mestadels av tiden ut...


I detta rummet tillbringade vi väldigt mycket tid.


Även fast vi sett de flesta stora sevärdigheter redan så åkte några av oss in till DC på kvällen för att se samma sak "by night", det var riktigt vackert och härligt att promenera runt när det var mörkt och alla sevärdigheter upplysta.


Vita huset - igen.


Washington Monument - igen.




Lincon Memorial - igen.


Alan, Dan och Filip utanför Lincon.


Washington Monument by night.


En dag lämnade vi dock hotellet för att åka på "utflykt", vi fick med oss små söta lunchboxar att äta på bussen.
Gemma och Adam var glada över det :)


Dagen tillbringades på en organisation som tar om hand om flyktingar som anländer till USA. Väldigt intressant och extremt annorlunda mot hur det fungerar i Sverige.


Efter sista dagen var vi några som skulle stanna kvar en natt till, vi gick ut och åt tillsammans.


Brad från Johannesburg var nöjd över sitt matval.


Amy och Gemma.


På fredagen åkte jag och Gemma till Tysons Corner för shopping, grymt ställe och tiden räckte verkligen inte till men vi gjorde så gott vi kunde på den tid vi hade och lyckades i alla fall spendera lite pengar. :)

Peace
Frida



Kommentarer
Postat av: Malla

Ser ut som om du haft det riktigt bra! Saknar dig grymt mycket! Kram

2011-07-03 @ 19:23:28
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson
Postat av: elin

fina bilder! du är bäst :))))))))

2011-07-06 @ 20:08:04
URL: http://gottmosoverdos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0